Powered by Blogger.

Tiga remaja Perempuan dirogol di Labuan

Posted by labuan | 10:16 AM


TIGA pelajar sekolah berumur antara 12 dan 14 tahun, menjadi mangsa seks bawah umur dalam tiga kejadian berasingan, di sini, baru-baru ini.

Menurut Ketua Polis Labuan, Supt Adzhar Othman, kes pertama dilaporkan pada 26 Oktober kepada polis oleh ibu kepada remaja berumur 12 tahun yang mengadakan hubungan seks dengan lima temannya di sebuah rumah di Kg Layang-Layangan antara jam 2 hingga 5 pagi pada 20 Oktober lalu.

“Apabila pulang pada hari sama pada kira-kira jam 2 petang, remaja tersebut dimarahi bapanya kerana tidak pulang sepanjang malam.

“Tingkah lakunya yang pelik membuatkan bapanya mengesyaki sesuatu. Selepas disoal siasat, remaja tersebut menceritakan apa yang berlaku kepadanya,” kata Adzhar ketika ditemui, pada Isnin.

Adzhar menambah remaja itu meninggalkan rumahnya pada jam 6 petang, sebelum insiden itu, mengikut teman lelakinya yang berumur 16 tahun.

“Mereka bersiar-siar sebelum pergi ke rumah teman lelakinya. Empat kawan kepada teman lelakinya kemudian menyertai mereka,” jelas Adzhar.

Selepas ditanya, remaja tersebut mengaku kepada ibu bapanya bahawa dia diberi minuman yang membuatnya berkeadaan bingung semasa kejadian itu, kata Adzhar.

Kejadian kedua, katanya, melibatkan mangsa berumur 13 tahun, berlaku di sebuah kedai di pasar, membabitkan teman lelakinya berumur 19 tahun, seorang warga tempatan.

Dalam kejadian ketiga pula, seorang remaja berumur 14 tahun ditangkap basah di atas sebuah lori bersama seorang pemegang IMM13 berumur 23 tahun.

Ketiga-tiga kes itu kini sedang disiasat.

Sehubungan itu, Adzhar menasihati ibu bapa agar sentiasa mengawasi tingkah laku anak-anak serta di mana mereka berada untuk mencegah berlakunya kejadian tidak diingini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...