Powered by Blogger.

konsep satu malaysia sudah lama wujud di sabah,sarawak dan wilayah persekutuan Labuan.

Posted by labuan | 4:34 PM

konsep satu malaysia sudah lama wujud di sabah,sarawak dan wilayah persekutuan Labuan.


saya study di sabah dah 5 tahun.. apa yg Halim chew cakap di paper tu semua betul..Sarawak pun sama..walaupun x da lrt..x da tol..tapi 1 Malaysia dah lama ada kat situ..saya makan kedai cina..kedai kadazan..kedai mamak..yg halal la..cina, melayu, bumiputera sabah, india yg asal sabah mmg peramah..saya x dpt nak terangkan n cakap mcmana..alami sendiri..sure terasa " Inila 1 Malaysia!!" saya pun ramai kawan cina kat sini..aduhaii..mcm melayu je saya buat..cakap melayu + sabah..ketawa sama2..tido sama2..main dota sama2..perghhh..terbaik la..susah nak cakap..lagi satu..budaya hormat mghormati setiap kaum masih tebal..contohnya.. kalau cina or kadazan nak buat majlis..dorang x masak..dorang order dari restoran..dorang x masak / bbq babi..bukan x nak makan..sebab dorang tau dorang ramai muslim akan dtg..tuan rumah yg jemput..saya pernah rasa..saya takut la kot2 ada babi or non halal..rupanya x da..

lagi satu..semangat kejiranan..peduli la jiran tu islam ke..cina ke..india ke..dusun ke..saya bagi Level Kejiranan Sabahan 100/100..x dpt saya nak terangkan..rasa sendiri..

saya bukan nak hina negeri2 lain di malaysia ni..tapi ni kenyataan berdasarkan pengalaman saya.

Trade mark paling popular : Boleh Bah kalau Kau! — 







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...